28.01.2025

Jak obniżyć efektywność zespołów stawiając cele?

Czy wiesz, że według badań Instytutu Gallupa, produktywność pracowników wzrasta o 56%, gdy menedżerowie dostosowują ich indywidualne cele do celów organizacji, ale jedynie 44% załogi wyraźnie widzi spójność celów indywidualnych i celów organizacji?

Z drugiej strony, 75% inwestycji w rozwój umiejętności (szkolenia, coachingi etc.) NIE PRZYNOSI firmie wymiernych efektów, ze względu na brak wdrożenia a managerowie odpowiedzialni za wdrożenie do praktyki twierdzą, że są zbyt zajęci realizacją głównych celów biznesowych, aby rozwijać podwładnych.

Jak podnieść skuteczność stawiania celów?

Ilu managerów źle stawia cele?

 

Większość menedżerów zapytanych czy potrafi dobrze stawiać cele odpowiada zdecydowanie, że tak.

Podczas naszych projektów sprawdzamy ten element w praktyce i tylko 10% robi to skutecznie. Klarowne, konkretne cele to punkt oceniany jako nr 1 menedżerskiej efektywności. Ich pewność siebie w tym zakresie wynika z tego, że uważają zdanie „sprzedać 200 opakowań w trzecim kwartale” za dobrze postawiony cel. I tu nie chodzi o SMART.

Procesy w wersji Agile i produktywność

 

„Jeśli nie możesz określić tego co robisz jako proces, to nie wiesz co robisz”, to słowa W. E. Deminga prekursora w dziedzinie ciągłego doskonalenia organizacji. Jeśli przyjmiemy, że poczucie sensu jest jednym z najważniejszych motywatorów człowieka a procesy firmy to nic innego jak metoda realizacji nadrzędnego celu (strategii), połączenie tych dwóch elementów zbliża nas do rozwiązania.

Często jednak proces jest niezrozumiały dla pracownika i sens się zaciera, dlatego konieczne jest opisanie procesu w jak najprostszej, wersji – Agile (cele, rezultaty, kroki, wskaźniki) i umieszczenie tego opisu w łatwo dostępnym miejscu- online.

Postawienie indywidualnych celów w odniesieniu do najważniejszych procesów Firmy, nadanie im jasnych wag (hierarchii) i regularne monitorowanie w intuicyjnym, łatwo dostępnym narzędziu IT, to pierwszy krok do produktywności.

Od procesów do umiejętności

Proces to według definicji, sekwencja działań z jasno określonym wejściem, wyjściem i celem. Efektywne działanie procesu jest możliwe tylko dzięki umiejętnościom osób go realizujących. Niski ich poziom, prowadzi do zatrzymania (spowolnienia) procesu i strat.

Umiejętność to… sekwencja kroków z określonym celem i rezultatem (efektem) czyli nic innego jak proces. Powiązanie konkretnie opisanych umiejętności pracowników z najważniejszymi punktami w procesach firmy (punktami krytycznymi) jak na dłoni pokazuje, które kompetencje są niezbędne do realizacji lub usprawnienia danego elementu procesu.

Inwestowanie tylko w te umiejętności, które przekładają się na działanie procesów Firmy przynosi znaczące oszczędności (czas i pieniądz). Co więcej, managerowie odpowiedzialni za rezultaty tych procesów chętnie wspierają taki rozwój.

System LARGO łączy dwie płaszczyzny każdej Firmy

Przez ponad 10 lat jako menedżer w korporacji a teraz właściciel firmy doradczej, miałem okazję wypróbować wiele narzędzi i nie trafiłem na system łączący twarde wskaźniki biznesowe i rozwój umiejętności niezbędnych do ich realizacji, dlatego postanowiliśmy go stworzyć.

 

W efekcie LARGO pozwala realizować ponad 90% stawianych celów rozwojowych i w 100% wpływa na efektywność procesów wewnętrznych firmy. 

Jedną z głównych funkcjonalności jest mechanizm powiązania procesów Firmy z zarządzaniem przez cele i rozwojem umiejętności, dzięki czemu:

  1. Postawisz powiązane z procesami (strategią), mierzalne cele i nadasz im wagi- od tej pory priorytety Twoich ludzi będą jasno określone.
  2. Określisz poziomy wykonania i powiążesz je z systemem wynagrodzeń- jasno premiowane oczekiwania zwiększą zaangażowanie.
  3. Monitorujesz postępy realizacji przy pomocy znaczników progresu- jednym rzutem oka oszacujesz tempo pracy i zagrożenia dla zakładanej realizacji.
  4. Zarządzanie planami cyklicznymi stanie się proste, od teraz rozmowy okresowe będą ważnym elementem zarządzania a nie przykrym obowiązkiem.
  5. Historię wyników zobaczysz w jednym miejscu i jednym kliknięciem porównasz efektywność indywidualną i zespołów.
  6. Pobudzisz przyspieszony wzrost poziomu umiejętności powiązanych z głównymi procesami firmy, unikając strat związanych ze źle zaplanowanym procesem rozwoju i brakiem wdrożenia do praktyki.

Na tym nie koniec

Gotowy katalog umiejętności i szablony procesów

Dla Twojej wygody, opracowaliśmy i sprawdziliśmy w praktyce gotowy katalog umiejętności i zestaw uniwersalnych procesów– dzięki czemu w bardzo krótkim czasie uruchomisz procesowe zarządzanie przez cele w wersji Agile w swojej organizacji.

Cenisz elastyczność?

Zawsze możesz dodać swoje, unikatowe dla Twojego biznesu procesy i umiejętności.

Polityka cookies

Serwis korzysta z plików cookies w zakresie opisanym w Polityce prywatności. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję Polityka Cookies
This site is registered on wpml.org as a development site.