CASE STUDY

Grupa LUX MED

Grupa LUX MED to lider prywatnej opieki medycznej w Polsce. Od ponad trzech dekad umacnia swoją pozycję na rynku, obsługując ponad 2,5 mln pacjentów i zarządzając siecią ponad 300 własnych placówek oraz ponad 3000 placówek partnerskich. Jako część międzynarodowej grupy Bupa, dąży do utrzymania wysokiej rentowności w sektorze B2B, zapewniając kompleksowe pakiety medyczne dla firm.

ZASTOSOWANIA THINK FIRST:
  • 3T Leadership
  • Success Skills Box
  • Trening biznesowy

THE CHALLENGE

Jak zwiększyć skuteczność działań menedżerskich i wdrożyć odważne negocjacje w segmencie B2B?

LUX MED, po integracji z międzynarodową grupą Bupa, stanął przed wyzwaniem usprawnienia rezultatów negocjacyjnych w procesie waloryzacji stawek dla Klientów B2B oraz zwiększenia efektywności działań swoich Regionów Sprzedaży.

Kluczowe wyzwania:

Niewykorzystany potencjał menedżerów – wcześniejsze programy rozwojowe nie przekładały się na rzeczywiste zmiany w codziennej pracy.

Zarządzanie zmianą i wyjście ze strefy komfortu – brak skutecznych narzędzi managerskich wspierających odważne negocjacje prowadzone przez podległe im zespoły.

Konieczność wdrożenia mierzalnych efektów działań – zarząd oczekiwał namacalnych wyników w postaci zwiększonej liczby skutecznie renegocjowanych umów jako rezultatów indywidualnych planów rozwojowych.

THE WAY

PRZEŁAM OGRANICZAJĄCE PRZEKONNIA- ROZWIŃ ODWAGĘ BIZNESOWĄ

Aby odpowiedzieć na te wyzwania, wdrożyliśmy kompleksowy program oparty na metodologii Success Skills.

 

Działania obejmowały:

 

Wzmocnienie decyzyjności i odpowiedzialności – dyrektorzy trenowali podejmowanie trudnych decyzji w sytuacji znacznej niepewności i realiach nowej matrycy uprawnień.

 

Strategiczna komunikacja niepopularnych zmian – program intensywne treningi zarządzania emocjami i skutecznej komunikacji zmiany, pomagając liderom efektywnie wprowadzać trudną do zaakceptowania transformację.

 

Rozbudowa narzędzi menedżerskich – uczestnicy doskonalili umiejętności stymulowania rozwoju swoich zespołów, co mierzone było wzrostem ich kompetencji i liczbą wdrożonych planów rozwoju podwładnych.

Dlaczego ThinkFirst?

Nasz autorski model praktycznego wdrażania kompetencji menedżerskich to:

  1. Powiązanie rozwoju z celami strategicznymi firmy – nacisk na trenowanie w realnych sytuacjach biznesowych, takie jak delegowanie odpowiedzialności za renegocjacje umów.
  2. Metodologia Success Skills – precyzyjne opisane algorytmy umiejętności do rozwinięcia i stosowanie treningów na skali oceny zamiast klasycznych szkoleń.
  3. Aktywne zaangażowanie kadry zarządzającej – przełożeni pełnili funkcję mentorów i na bieżąco weryfikowali postępy uczestników przy pomocy prostych narzędzi pomiaru umiejętności.
  4. Indywidualne wdrożenie zdobytych umiejętności – zastosowano indywidualne procesy coachingowe, i shadowing w miejscu pracy.

THE RESULT

Umiejętności rozwijane w programie

Na podstawie indywidualnych sesji oceny i feedbacku określono trzy kluczowe obszary rozwoju:

  1. Zarządzanie efektywnością – obejmowało treningi umiejętności delegowania zadań, egzekwowania ich realizacji i podejmowania decyzji na podstawie kryteriów biznesowych.
  2. Zarządzanie rozwojem zespołu – dyrektorzy doskonalili kompetencje w zakresie planowania rozwoju podwładnych, modelowania pożądanych zachowań i prowadzenia rozmów feedbackowych.
  3. Zarządzanie emocjami i komunikacja – budowanie skutecznej komunikacji poprzez trening umiejętności rozpoznawania i neutralizowania emocji w trudnych sytuacjach negocjacyjnych.

Podsumowanie efektów

72 godziny intensywnych treningów.
24 zamknięte indywidualne plany rozwoju.
36 sesji feedbackowych, dostosowanych do rzeczywistych wyzwań menedżerów.
50 indywidualnych procesów rozwojowych dla przedstawicieli handlowych, opartych na obserwacji ich pracy i analizie umiejętności.
Pomiar tempa rozwoju umiejętności – uczestnicy programu osiągnęli wzrost średnio 200% wyższy od średniej rynkowej dla umiejętności menedżerskich.
Systematyczne wdrażanie rozwoju – praca z wybranymi wskaźnikami umożliwiła ciągłą poprawę skuteczności działań sprzedażowych.

Podsumowanie

Program rozwoju Dyrektorów Sprzedaży w Grupie LUX MED stał się modelem skutecznej transformacji kompetencji menedżerskich w organizacjach B2B. Dzięki precyzyjnie określonym celom i mierzalnym rezultatom, kadra zarządzająca nie tylko zwiększyła swoje umiejętności przywódcze, ale również przełożyła je na konkretne wyniki biznesowe.

 

👉 Czy Twoja organizacja stoi przed podobnym wyzwaniem? Skontaktuj się z nami i zobacz, jak możemy pomóc w rozwoju Twoich liderów! 🚀

OPINIA KLIENTA

Moi dyrektorzy są przygotowani. Wyraźnie egzekwują strategię, zarządzają emocjami, rozwijają sukcesorów.

Edyta Dec

Dyrektor Departamentu Sprzedaży B2B

Od lat osiągamy zakładane rezultaty. Wzrosły skuteczność i konsekwencja zespołów sprzedaży: są raporty monitorujące wyniki, mamy wiedzę co zrobić, jeśli nie działa. Ja dokładnie wiem co każdy ma do rozwoju. My wszyscy mówimy jednym głosem- strategia sprzedaży jest wdrażana.

Wyraźnie oszczędzam czas na stawianiu celów, które są oddzielone od rezultatów i przez to motywujące. Jest mniej "wracających na biurko" tematów.

Stanisław Stefan Styś

Regional Director of Sales and Clients Relations

Stosuję konkretne cele, kroki i rezultaty. Potrafię oddzielić jedne od drugich i skutecznie nimi zarządzać. Precyzyjne wskaźniki i punkty kontrolne pozwalają przewidzieć ryzyko w osiągnięciu zakładanego efektu.

Polityka cookies

Serwis korzysta z plików cookies w zakresie opisanym w Polityce prywatności. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

Akceptuję Polityka Cookies
This site is registered on wpml.org as a development site.